NASLOVNA O NAMA MATERIJALI VIJESTI ARHIVA GALERIJA LINKOVI KONTAKT

 

WEB SEKCIJA
ZANIMLJIVOSTI
GALERIJA
ZAKONI I AKTI
TEME +
1. Lov
2. Krzno
3. Zatočeništvo
AKCIJE

NOA - Dodatak

AUTOR: Dragomir Mijić

,,Korida'' na Zmijanju!

Da je kojim slučajem  Petar  Kočić  naš suvremenik,  predpostaviti je da  bi bio aktivan član Društva za zaštitu životinja jer ovo što mu rade  na rodnom mu i uvijek dragom Zmijanju, sigurno ne bi prošlo bez dobre  sočne satire. Sigurno bi i danas  upirao i prstom i britkim perom u sve one koji  zboruju na način koji ne dolikuje zdravom razumu gorštaka njegovog rodnog Zmijanja i od njegovih jakih karakternih likova prave razularenu masu zaljuljanu maliganima željnu krvi bikova i jeftinog potrošačkog smeća.

Rastaču se istinske stare vrijednosti brđana očuvane vjekovima, tope se sve mudre priče uz topla ognjišta prepričavane u plavičastoj dimnoj lelujavoj izmaglici, rastaču se pod šatrama uz dreku  gologuzih turbo pjevaljki i na toploj  zemlji  prelivenoj  krvlju svježe priklanih prasića i janjaca u potocima piva i rakije sve se rastače ono što je mali zmijanjac nosio kao biser i za vječnost čuvao da ostavi svojim brđanima. Sve je to  bačeno pod šatre u prašinu i blato pod papke volovima da preliju vrućom mokraćom prije  borbe za neko i nečije dobro i  još veće zlo.
Interesantno bi bilo da Kočić navrati i u njemu posvećeni  park u centru grada podsjećajući i napominjući prolaznike da je i danas  živ i da je još uvijek  „gladan kao pas“. Iskreno Kočićevo rodoljublje ne dopušta inprovizaciju istine ne dopušta prostituisanje vrijednosti, a upravo mu to rade svojom  bahatošću. Šta je jedno takvo mjesto kao što je Kočićevo Zmijanje?   Pitaću Gethea. Posljednjih nekoliko dana je mjesto gdje se loče ždere uz jake ritmove i što je najžalosnije uživa u strahu  i muci drugih bića.  (koji krug?)  O tim bićima svojevremeno Petar Kočić pisao je metaforički  sa velikim poštovanjem dajući im osobine naroda u borbi za slobodu i čast želeći snagom i upornošću vještinom nadvladati moćnijeg okupatora .On je u tom naumu i uspio višestruko.

Nego, jadno je da i danas još uvijek ima bukvana koji  Jablana i Rudonju doživljavaju elementarno. Zmijanjski  bakovi i danas su posebni jer im Kočić dade osobine  naroda i preseli ih u vječnost što zbunjuje današnje novokomponovane mediokritete pa i dalje huškaju primitivne seoske marijonete  nadajući se dobroj zaradi na tuđoj nesreći. Eksplatacija  Kočića predugo traje i  vodi u pogrešnom pravcu   crpeći  trajnu narodnu žeđ za istinom i pobjedom dobra koje nikako da krene  pravom Kočićevom zacrtanom stazom, stazom prema istini.

U današnje vrijeme koje životinjama daje prava, borbe životinja su samo pokazatelj niskih mentalnih vrijednosti, što je nespojivo sa promišljatošću gorštaka.

Kočić je humanista zaštitnik životinja  svoga vremena pišući u svojim djelima o suživotu čovjeka i prirode  stavljajući životinje u zajedništvo sa čovjekom  u dobru i u zlu, istovremeno poštujući sve njihove iskonske vrijednosti. Danas bi Kočić o borbama bikova sigurno pisao na svojstven  način s tim da bi poruka  i ovaj put bila upućena „nekom glavatom gospodinu“. Molim Vas da pokušate, a možete zamisliti kako bi u današnje vrijeme i šta bi sve njegova elokvencija pripisala ovim dešavanjima.?
Nakaradno tumačenje prošlosti nastavljeno je i danas u kako volimo da kažemo modernom svijetu, 21. vijeka.  Koji je to svijet ? Strah krv i bol napaćenih životinja koje se bore na  seoskim  zborovima podsjećaju na propast  Rima, vremena kruha i igara doba gladijatora koji se bore za svoj život puštajući krv. Te „životinje“ to ne žele i ne čine u normalnim uslovima one su puno pametnije od onih koji ih nasilno dovode u takvo stanje. (opijatima)

Pitamo Vas: Zašto se tako postupa u današnje vrijeme?
Zašto moramo plaćati takve manifestacije  svojim opštinskim budžetom?  Čemu sve to?
Zar nam je potreban takav vid zabave? Kako objasniti takvo ponašanje djeci?
Ili mladom školovanom policajcu koji cijeli dan obezbjeđuje tako nešto?
Zar se ne gadimo sami sebe i svoje brutalnosti?
Kako pogledati jedni druge u oči  poslije svega?
Kako tim  jadnim bikovima reći da je to samo ,,turistička atrakcija''?
Zar je potrebna sva ta surovost da bi zadovoljili zvijer u sebi?

Ma, dragi Vi, davno je trebalo prestati s tim .

Nego, moramo imati i nešto tradicionalno, pa makar to bila i tradicijonalna glupost.

Bili bi Vam jako zahvalni kada bi nam na svoj način napisali  nešto zgodno o savremenim  „borbama bikova'' ma gde bile.

Prvonagrađeni rad  ćemo objaviti  na site,  a o nagradi „Jablan“ naknadno .

Hvala Vam!

INFO NOA

 

U BiH  je sve više javnih mučilišta za životinje!!

Brutalne manifestacije su posljedica sve veće moralne erozije društva što je  tempirano,  a ima razoran učinak na etički profil zajednice. “Ono čega se pametan stidi , blesav se ponosi”
Štraparijadama i “koridama” ili kako se kaže u slengu  Bodljevinama bikova.

U razvijenom svijetu ovakve kriminalne radnje koje uključuju mučenja životinja se kažnjavaju. Sve pravne države sankcionišu i kažnjavaju huškanje životinja na borbu što znači da sama osnova ovakvih borbi je zakonima zabranjena. U BiH već i po postojećim zakonima ovakve zabave su zabranjene  što  treba samo ispoštovati prihvatiti i provesti. U toliko odgovornost nadležnih je veća jer dozvoljavaju  ovakav vid  zabave  što  se odnosi  i na  izvršne organe reda koji čak  imaju zadatak obezbjeđivati te manifestacije. U ovom  slučaju najodgovorniji je zakonodavac i službe  koje dozvoljavaju ovakve nezakonite radnje  ne provodeći već postojeće zakone koji zabranjuju  ovakav vid zabave. Organizatori često  pokušavajući naći kojekakva pravdanja i objašnjenja za ove brutalne  postupke, od turističkih preko tradicionalnih itd. Iznenađuje činjenica da te skupove koriste lokalni političari  i moćnici za svoje izborne potrebe u kampanjama, a glas je glas pa maker i jauk sa Zmijanja. Model ponašanja za ulazak u politiku i političke   bodljevine, a i pokoja izborna štraparijada.

U  osnovi  je to  kupovanje vremena i socijalnog mira . (Hljeba i igara). Što se tiče  sve veće učestalosti  kojekakvih manifestacija  tog tipa u BiH  su one u porastu što ukazuje na hitnu potrebu  promjene stava nadlažnih ministarstava u pogledu  izdavanja dozvola za ovakve manifestacije tipa “bodljevine bikova , štraparijade i slične cirkuse.

Ilegalne i polulegalne,  nezakonite javne  manifestacije  tipa “zborova”  sve više i sve brutalnije zlokoriste životinje  kao sredstvo za  zabavu. Ova su  zlokorištenja životinja  u svrhu zarade i zabave, prvenstveno radi zarade, klađenjem i prodajom raznih sumnjivih proizvoda i usluga bez PDV. Ovakav vid zabave karakterističan za  primitivne sredine  u prostoru srednje Azije, što nije uobičajeno za naš  prostor i mentalitet naroda koji je vjekovno  životinje potpuno ispravno doživljavao i cijenio kao pomoć u teškom poslu ili kao hranitelje porodice pa se tako i sa poštovanjem odnosio prema životinjama pazeći na njihovo zdravlje i  dobrobit o čemu svjedoče i brojna  književna djela. Ni danas na takvim skupovima kao što su štraparijade i “bodljevine bikova“ nećete sresti  vrijednog poljoprivrednika ili domaćina.

Ovakav  oblik  okupljanja je  prostituisanje etičnosti vrijednosti ljudi  što je  upravo ono najgore što se jednoj kulturi i narodu može desiti (čupanje duše). Kao da nemamo dovoljno onih koji to već čine. Lokalni moćnici   potpomognuti mediokritetima i žutilom  su pronašli  način kako da eksploatišu  i samu kulturu  u piru koji  poništava sve  etičke  vrline, ti isti  se uporno  trude da primitivizam  i mačizam  budu osnovne, narodne  karakteristika,  prepoznatljive  među  svim  narodima .

Žalosno je da  jedno  Društvo za zaštitu životinja  mora ukazivati na stanje i u kulturološkom pogledu i zauzimati se za promjenu stava i primjenu  zakona  koji će zaštititi  životinje od brutalnosti. a narod od permanentne primitivizacije.
Svima ostalima plaćenim da vode brigu o napredku kao da odgovaraju ove bodljevine i štraparijade u BiH.

Pošto  je zaštita životinja  odraz  kulturološkog   napredka, a podrazumjeva i zaštitu čovjeka kao svjesnog živog bića mi ovom prilikom pozivamo sve osvještene da se odupru  ovoj  kolektivnoj primitivizaciji.

Jer ako su se izuzetno tradicionalni englezi odrekli lova na lisice i tako  svjesno dokazali  civilizaciski napredak zašto  se mi ne možemo pomiriti sa istinom da je vrijeme “bodljevina bikova” nešto što ne pripada vremenu u kojem živimo, Vremenu  koje nudi humanije  oblike zabave bez nasilja nad životinjama.

INFO NOA

VEZANO ZA TEMU

Borbe bikova na Čevljanskom polju

,,Korida'' na Zmijanju!

KALENDAR

 

© 2006 - 2008 - Design by SM